Ako je nešto u Beogradu neprekidno lepo onda je to onaj trenutak kada nakon zimske hladnoće, napokon dođe lepo vreme i nove generacije Beograđanki izađu na ulice. Ko zna gde idu, ali jedan pokret je veoma predvidiv. Apsolutno svaki prolazak pored nekog većeg izloga koristi se za brzu proveru ličnog izgleda. I tu dolazimo do… Read More111. Ogledalo ispred butika u Takovskoj »
Read MoreZanimljive priče iz prodaje
110. Zašto je #OpenToWork loša reklama
Jutros me je kolega zamolio da mu lajkujem poruku da traži posao. Naravno, kao i veliki broj vas već je stavio onaj bedž: #OpenToWork. Koliko je sve to pogrešno napisao sam mu u poruci, a za vas evo jednog plastičnog poređenja. Ova platforma u kojoj mi komuniciramo je jedan veliki disco klub. ❓ Zašto ljudi… Read More110. Zašto je #OpenToWork loša reklama »
Read More109. Iskoristite Linkedin kao Elevator Speech
Sigurno ste primetili da nam je Linkedin omogućio da kolegama iz vaše mreže kažete kako se vaše ime izgovara. Tih 10 sekundi možete daleko pametnije iskoristiti. Jer što je važno nekome u USA ili Kini kako se moje ime pravilno izgovara. Tih 10 sekundi sam iskoristio kao moje zvučno predstavljanje njima. To isto i vama… Read More109. Iskoristite Linkedin kao Elevator Speech »
Read More108. Ovo kod nas ne može da funkcioniše
Naravno da može! Ovo je račun iz restorana La Tepeoteca iz Murcia. Košta svega 5 evro centi ako se račun za toliko umanji i na njemu napiše:🙂 1 cent za gostovo poverenje 🙂 1 cent za gostov osmeh🙂 1 cent zato što je gost poseban🙂 1 cent zato što je gost ljubazan🙂 1 cent za gostov… Read More108. Ovo kod nas ne može da funkcioniše »
Read More107. I mi prodavca za vrhunsko iskustvo prodaje imamo
Ovo je priča koju sam čuo od Aleksandra Raškovića. U vreme dok još nije bio direktor i brojao dvadeset i nešto godina, put ga je naveo u Monte Karlu. Gledajući bogatstvo koje je “prštalo na sve strane” i šetajući pored obale naišao je na prodavnicu luksuznih automobila. Prvo je gledao spolja, a onda je ušao… Read More107. I mi prodavca za vrhunsko iskustvo prodaje imamo »
Read More106. Pozovite SMESTA 6 5 5 DVESTA
Sledeću priču je napisao Živojin Žika Pavlović, slobodno mogu reći legendarni prodavac i vlasnik tada izuzetno poznatog preduzeća „Processor Commerce”. Evo šta on kaže: “Negde oko 1993. kreirao sam slogan koji je godinama kasnije, pa čak i danas kod mnogih ljudi, ostao duboko urezan u sećanje:„Pozovite SMESTA – 655 DVESTA”. To je bilo neopisivo ludilo… Read More106. Pozovite SMESTA 6 5 5 DVESTA »
Read More105. A šta će Eskimu frižider?
Po ko zna koji put naišao sam na oglas u opisu prodavca su napisali da im treba neko “ko može eskimu da proda frižider!” Pod ovim se naravno podrazumeva da je osoba “živa vida” koja se može snaći u svakoj situaciji i svakome prodati. Za svaki slučaj voleo bih da razjasnimo da je pravi prodavac… Read More105. A šta će Eskimu frižider? »
Read More104. Ako je besplatno, onda nema “samo još jedan korak”
Na treningu u jednoj marketinškoj agenciji krenuli su da mi pronalaze nedostatke na Srminom sajtu. I dobro, prihvatam da uvek može bolje. Pažljivo sam ih slušao dok nismo došli do besplatnog skidanja materijala sa našeg sajta. Po njima tu se mora postaviti uslov da posetioci ostave svoj imejl. Veoma jednostavno napiše se: “Još samo jedan… Read More104. Ako je besplatno, onda nema “samo još jedan korak” »
Read More103. Nabavite pre snega lance za Vaš trotinet!
Ovaj tekst čitate iz jednog od sledeća dva razloga. Prvi je što volite da pročitate moje dogodovštine sa treninga i hvala Vam na tome. Drugi razlog je što Vam je naslov privukao pažnju i želite da vidite kakvi su to lanci za sneg koji se koriste kod električnih trotineta. Ako ste zbog toga došli onda… Read More103. Nabavite pre snega lance za Vaš trotinet! »
Read More102. Dva pogleda na život
Evo događaja iz gradske bolnice u Vranju. Sticajem okolnosti, odvezao sam taštu i suprugu i čekao ih sa ćerkom ispred bolnice. Bila je vrućina i shodno tome sam i bio obučen. U jednom trenutku me supruga pozvala i rekla da će ona biti sa ćerkom, a da ja pomognem tašti da se popne uz stepenice,… Read More102. Dva pogleda na život »
Read More101. Razliku čine male, lako primenljive promene
Sa letovanja uvek dođem sa nekim novim idejama. U kafićima sam primetio da račune na sto stavljaju zakačene štipaljkom. Vetar može da duva koliko god hoće, ali račun će i dalje biti tu. Sve priče iz prodaje su na https://srma.rs/zanimljive-price-iz-prodaje/
Read More100. Genijalno rešenje na: “Hvala, samo gledam!”
Svako ko radi u prodavnici zna da je na njihove reči dobrodošlice najčešći odgovor: “Hvala, samo gledam!” Nakon stotinjak takvih odgovora, sasvim je prirodno da prodavac pomisli: “Kako bi bilo dobro kada bih mogao da razdvojim one koji samo gledaju od onih kojima je potrebna moja asistencija?” Jer, šef će mi zameriti ukoliko nisam dovoljno… Read More100. Genijalno rešenje na: “Hvala, samo gledam!” »
Read More99. Koje 3 stvari konobar mora da zna o deci?
Svi mi koji sa decom idemo u kafiće i restorane znamo da je osnovni zadatak konobara da nama bude prijatno. Evo 3 osnovne stvari koje sam primetio da primenjuju oni najtalentovaniji prilikom naručivanja soka:1. Pitaju roditelje da li da sok donesu bez leda. 2. Pitaju dete koje boje želi da mu donese slamku. Varijacija ovoga… Read More99. Koje 3 stvari konobar mora da zna o deci? »
Read More98. Ko pipa hleb, a ko žene?
Od kad su krenuli da me šalju u prodavnicu, pamtim ljude koji su hleb birali tako što su ga stiskali. Ceo život smo ih zvali “pipači”. Od pre par godina i taj problem je rešen, jer većina hlebova stižu u radnje već upakovani u kese. Verovatno samo onaj ko je radio u radnji, zna koliko… Read More98. Ko pipa hleb, a ko žene? »
Read More97. Šta najviše nervira vlasnike radnji?
Kupce kod prodavaca najviše nerviraju dve stvari. Prva, kada su prodavci napadni i druga, kada su prodavci nezainteresovani i trude se da “eskiviraju” kupca, čak izbegavajući da im se sretnu pogledi. Slažu robu, međusobno razgovaraju ili baš u tom trenutku imaju nešto da urade u drugom kraju radnje. Vlasnici radnji veoma često prvu tačku i… Read More97. Šta najviše nervira vlasnike radnji? »
Read More96. Iskrena reklama o majanskim devicama i manastirskoj rakiji
Svako od nas se već navikao da ono što nam se prodaje ne izgleda u stvarnosti kao što izgleda na reklami. Ali kupci kao da vole da budu zavedeni. Vole da čuju priču. Da je taj takos koji su kupili zamotala majanska devica. Ako je ona zauzeta, može da takos zamota i Karlos. Sledeći put… Read More96. Iskrena reklama o majanskim devicama i manastirskoj rakiji »
Read More95. Smrt je siguran biznis
Kada su mi pokazali ove kockice, prvo što mi je palo na pamet je bitka na Čegru i Ćele kula. To je za nas večno mesto poštovanja i pamćenja junaštva naših predaka. Mladi ljudi na Zapadu nemaju tu asocijaciju. Ove kockice su samo još jedna “cool” stvar koju mogu imati za $19,99.
Read More94. Ključem po ekranu
Šta sam video na sajmu? Puno toga, postojećih i novih poslovnih partnera. A šta je ostalo u sećanju? Pa sigurno ne kolege koje sede i na sajmu kuckaju po lap-topu. Zapamtiću kolegu prodavca Džonija i njegovu demonstraciju udaranjem ključem po ekranu mobilnog telefona. On prodaje foliju koja štiti telefon od pada i udaraca. Za mene… Read More94. Ključem po ekranu »
Read More93. Kreativnost ili novac
Ovaj koncept pakovanja Molocow mleka je verovatno nešto najoriginalnije što sam u poslednjih mesec dana video. Čep koji izgleda kao svemirski brod i flaša koja izgleda kao da zrak podiže kravu i šalje ka brodu. Očigledno da nas osvaja na prvu pogled. Komentari su: – Moramo da nabavimo jednu flašu!– Ovo je baš sexy! –… Read More93. Kreativnost ili novac »
Read More92. Kreativnost će pobediti
Duboko verujem da će u sledećih 10 godina velika većina nas biti bez bilo kakvog posla. Stotine hiljada ljudi živeće u virtuelnoj realnosti, koja će nam i doći glave. Sve ono što mi sada radimo, veštačka inteligencija će raditi bolje i jeftinije. Skoro sam pročitao da je i intuicija “dekodirana” i da je moguće i… Read More92. Kreativnost će pobediti »
Read More91. Antologijsko izostavljanje zareza
Već 50 godina se u našim krajevima govori o marketingu i isti se sprovodi u delo. Ovaj gospodin je nadam se namerno izostavio zarez i na taj način svima nama upao u oči i izdvojio se od svih ostalih umetnika koji se reklamiraju. A to je valjda i ideja marketinga. Verovatno će i ući u… Read More91. Antologijsko izostavljanje zareza »
Read More90. Brzo donošenje odluka
Evo priče koju sam čuo od profesora sa Građevinskog fakulteta. Njegova bivša diplomka mu je napisala kako je izgledao proces intervjua u kineskoj firmi: „Bila sam na intervjuu. Prvih sat vremena me je ispitivao jedan čovek u čijem ću timu da radim. Čak mi zadao i problem iz programiranja da rešim. Onda me pitao kako… Read More90. Brzo donošenje odluka »
Read More89. Šta ćete Vi pokazati na sajmu?
Čega se sećate sa prošlog Sajma tehnike? Siguran sam da ste zapamtili izuzetno interesantnu prezentaciju našeg korisnika. Ko bi mogao da zaboravi simpatičnog robota koji je bio obučen u skelet dinosaurusa? Bio sam na licu mesta kada ih je posetio i ministar Popović i sva prateća grupa novinara, predvođena državnom televizijom. Malo se ispričao sa… Read More89. Šta ćete Vi pokazati na sajmu? »
Read More88. Prodavac se poznaje po demonstraciji
Na sajamu cveća sam ove godine primetio aparat za automatsko navodnjavanje cveća i ušao u razgovor sa prodavcem. Nakon kraćeg razgovora krenuo je u demonstraciju (sl. 1) Mokrom salvetom je obmotao keramičku “šargarepicu” i pokazao kako aparat izvlači vodu iz salvete i sipa kapi u posudu. Sve to radi uz prelep osmeh koji sam morao… Read More88. Prodavac se poznaje po demonstraciji »
Read More87. Prodavnice muških proizvoda uzvraćaju udarac!
Da li se neko seća naše prve priče o prodavcima koji ženama pakuju luksuzne proizvode u obične kese, kako se muževi ne bi iritirali zbog (po njima) nepotrebne kupovine? E pa (prodajna) Imperija je uzvratila udarac. Sve je objašnjeno na slici. Ostaje samo da čestitamo prodavcu kome je ovo palo na pamet. Da li je ovo primenljivo… Read More87. Prodavnice muških proizvoda uzvraćaju udarac! »
Read More86. Prodavačica kao najbolja reklama
Još jedan događaj sa selekcije prodavaca u Banja Luci. Devojka je prethodno radila u butiku i tokom intervjua došli smo do više primera kreativne prodaje koje je uradila. Na primer, vlasnik butika je prodavačicama zabranio da na poslu koriste mobilni telefon iz razloga koji je opšte poznat. U tom butiku se sa više ili manje… Read More86. Prodavačica kao najbolja reklama »
Read More85. Nije žena zec, pa će da uteče…
Komentarišemo na treningu kako je teško pronaći vlasnike restorana. Nema pravila u koje doba dana će biti u objektu i kada će otići. A opet, sve nekom nevidljivom rukom drže pod kontrolom. Evo ilustracije koju nam je ispričao čovek zadužen za HoReCa program. Pozvali su ga iz restorana da hitno servisira aparat za espresso kafu.… Read More85. Nije žena zec, pa će da uteče… »
Read More84. Dedo Ahmed
Meri robu, a težinu kese u koju je roba ubačena eliminiše tako što i na drugu stranu tasa stavi istu takvu kesu. Na taj način je siguran da će kupcu prodati tačno onoliko koliko je izmerio. Zašto to radi? Po njegovim rečima: “Jednog dana i za gram tuđeg biti ćemo upitani!” Ovu divnu priču iz… Read More84. Dedo Ahmed »
Read More83. Kako se vrši segmentacija tržišta?
Tog jednog dana u godini svi se sete da bi mogli da malo zarade na prodaji cveća. A šta prodaje cveće, a i sve ostalo? Lepa priča, koja će reći da je taj buket napravljen specijalno za Vašu suprugu, Vašu majku, Vašu taštu… Znači personalizacija i ono što se zove priča. Ovaj čovek to zna,… Read More83. Kako se vrši segmentacija tržišta? »
Read More82. Sad slobodno gazite po kockicama
Svako od nas je imao to iskustvo da nagazi na Lego kockicu. Bol koji smo tada osetili je nešto što nam je sigurno tog dana poremetilo zadovoljstvo igranja sa najpopularnijom igračkom na svetu. Ali bol prođe i sutradan se opet igramo. Lego je osmislio papuče koje nam omogućavaju da slobodno nagazimo na kockicu. Realno, to… Read More82. Sad slobodno gazite po kockicama »
Read More81. Kreativna prodaja
Evo još jedne priče iz selekcije komercijalista iz Banja Luke. Devojka je u jednoj od prethodnih firmi prodavala osveživače vazduha. Ušla je u manji objekat i evo ukratko komunikacije sa vlasnicom:Vlasnica: “Zdravo šta si mi danas donela?”Ona: “Ma svašta nešto… nego vidim da nemaš naše osveživače za vazduh… hajde da postavimo našu kutiju… jel može… Read More81. Kreativna prodaja »
Read More80. U odnosu na šta?
Ima jedna situacija koja prodavce ženskih odevnih predmeta izluđuje. To je kada ženi koja ima lepe noge treba prodati malo (ili malo više) kraću suknju ili haljinu. Tu se kod kupca javlja bojazan da ne izgleda… hajde da to definišemo kao “napadno”. I onda kupac najčešće postavlja sledeće pitanje: “Jao, da nije malo (isuviše) kratko?”… Read More80. U odnosu na šta? »
Read More79. Odgovor na prigovor sa pozicije sile
Evo da obogatimo repertoar odgovora na prigovor i jednim originalnim, mada amaterima izuzetno teško primenljivim primerom. Dakle, ako kupac da prigovor da je vaš prozvod skup, kažite mu sledeće: „Imate da date za kola 100 hiljada dinara, a nemate da platite za gorivo 5 do 10 dinara više!”. Naravno ovaj odgovor je široko primenljiv na… Read More79. Odgovor na prigovor sa pozicije sile »
Read More78. Odlično da bolje ne može
Juče sam imao trening menadžerskih veština za 9 kantri menadžera. Prisustvovala je i njihov HR i generalna direktorka za Centralnu Evropu. Sve je išlo “kao po loju” dok u jednom trenutku nisam dobio signal od kantri menadžera za Srbiju i Hrvatsku da je generalnoj direktorki pukla žica na protezi i da ima užasne bolove. Pozvao… Read More78. Odlično da bolje ne može »
Read More77. O kakvom pritisku i izgaranju vi govorite?
Juče je Dragana imala razgovor sa našim prijateljem koji se sprema za prodajne sastanke. Uhvatila ga je trema i ona mu je ispričala priču o Spartancima. To me je podsetilo na moju omiljenu priču za treninge u Crnoj Gori. Dešava se tokom dobro poznatog boja u Karkovoj Luči 1839 godine. Pet sinova čuvenog junaka Velaša Petrova iz… Read More77. O kakvom pritisku i izgaranju vi govorite? »
Read More76. Vrhunsko pružanje usluge
Ovo je priča o gospodinu Slavku koji je glavni čovek u kampu “Rekavice” u blizini Banja Luke. Imao sam zadovoljstvo da u njegovom kampu imam trening komercijalista na prelepoj drvenoj terasi pored reke koja prolazi kroz šumu. Sve je bilo kao u priči dok g. Slavko nije naložio vatru za spremanje pečenja. Dim od šume… Read More76. Vrhunsko pružanje usluge »
Read More75. Ne pokušavajte ovo na treningu!
U poslednjih sat vremena treninga pitao me direktor da li je u redu da se priključi njihov poslovni partner. Prihvatio sam i gazda koji ima 8 radnji je zauzeo mesto. Očigledno zainteresovan, kao da je u pozorištu posmatrao je igru uloga (komercijalista – vlasnik radnje). Komercijaista Ivan je upravo objašnjavao “vlasniku radnje” koga je igrao… Read More75. Ne pokušavajte ovo na treningu! »
Read More74. 600 korisnika kao povod za priču + korist za onog ko pročita
Nakon 17 godina rada Srma je došla do 600-tog korisnika. Sa vama ću podeliti šta me je sve ove godine motivisalo da neprekidno učim, gradim odnose i zadobijam poverenje ljudi koji prethodno nisu znali šta za njih mogu da uradim. Svakog dana sam imao pred očima da mojoj dvojici sinova moram dati primer da vredi… Read More74. 600 korisnika kao povod za priču + korist za onog ko pročita »
Read More73. Radomirova unakrsna prodaja
Upoznajte Radomira Bjelića. Ako znate onaj primer prodaje u kome je prodavac u petak prodao:štap za pecanje, čamac, prikolicu i džip čoveku koji je došao da kupi ženi tampone, zaboravite ga. Odnosno zamenite ga ovom pričom. Radomir: “Dođu ti kod mene u tržni centar stari i zet… Jel znaš ti Vlado, šta je to stari?” Ja: “To… Read More73. Radomirova unakrsna prodaja »
Read More72. Sve ću vas nadživeti
U tržnom centru čiji je vlasnik naš korisnik stigao je papagaj ara. Tržni centar je dobio novog ljubimca i roditelji dovode decu da se fotografišu sa njim. Ovaj je još dete, odnosno pile, jer ima samo dve godine. Are mogu da dožive 100 godina. Kada su zaposleni to shvatili jedan od njih je rekao: “Ljudi… Read More72. Sve ću vas nadživeti »
Read More71. Prodaj mi ovu olovku
Prvi put sam prošao kroz test: “Prodaj mi olovku” pre više od 20 godina. Posle sam ga i ja često koristio tokom intervjuisanja prodavaca. Većina kandidata se “upeca” i krene u prodaju bez da su saznali bilo šta o potrebama onog ko ih intervjuiše. Onaj ko se pripremio za intervju ili onaj ko ima znanje… Read More71. Prodaj mi ovu olovku »
Read More70. Matematika u prodaji
Kada ljudi iz prodaje vide ovu sliku mnoge stvari im padaju na pamet: Najčešće: “Ko kupi dva proizvoda dobije treći besplatno” ali postoji mnogo kreativniji način korišćenja ove jednačine u prodaji. Neimenovani Ciga prodaje posteljinu uz sledeći komentar: “Ajmo narode, navali! Legne dvoje, ustane troje!”
Read More69. Kada te Crnogorka pohvali
Od samog početka treninga primetio sam da Stojan neprekidno gleda u mene, pa u telefon. Nakon 15 minuta ustao je i rekao: „Evo Vlado, naša sam na koga mene ti pośećaš… Na onoga glumca Slobodana Ćustića!“ Stojan je nakon tih reči ustao i svima pokazao sliku na telefonu. Svi su se nasmejali, pa i ja,… Read More69. Kada te Crnogorka pohvali »
Read More68. Kako kazniti dete koje se loše ponaša
Od kolege Tomislava sam čuo kako je njegov drugar kaznio nevaljalog sina. PRAZNU kartonsku kutiju je umotao u ukrasni papir sa sve mašnom i stavio pod novogodišnju jelku. Kada je bilo otvaranje poklona sinu je rekao da se on u protekloj godini nije dobro ponašao i da će njegov poklon završiti u plamenu. Uzeo je… Read More68. Kako kazniti dete koje se loše ponaša »
Read More67. Šegačenje na račun kupaca
Evo, malo šegačenja na račun ljudi koji nam obezbeđuju plate!Onaj ko radi sa korisnicima nasluša se svega i svačega. Takve stvari se zapamte za ceo život i postaju anegdote, koje se prepričavaju kada se zaposleni sastanu kroz 10 godina i evociraju uspomene iz bivše kompanije. Upravo tako treba i da ostane. Anegdota u originalnom značenju… Read More67. Šegačenje na račun kupaca »
Read More66. Da li mravi umiru radeći?
Iz nekon nedokučivog razloga ljudi koji rade u velikim koriporacijama metaforično se predstavljaju kao mravi. Možda zato što kao i mravi po ceo dan rade. Tu se asocijacija sa ljudima koji rade u korporacijama (ne) završava, jer nastavljam priču o razgovoru, tokom jedne pauze na treningu. Milan mi je rekao da ti mravi koji po… Read More66. Da li mravi umiru radeći? »
Read More65. Da li se tuširate posle mušterije?
Moja frizerka Jelena mi je ispričala šta se dogodilo njenoj sestri (takođe frizerki). Dakle, nakon posla se vraćala autobusom i razgovarala sa prijateljicom. Kao što znate, u autobusu je veoma lako čuti šta dvoje ljudi razgovara što je presudno za poentu ove priče. U jednom trenutku prijateljica joj je rekla da ima dlačicu na obrazu,… Read More65. Da li se tuširate posle mušterije? »
Read More64. Evo ti pa radi za pare
Svi mi radimo za pare i kada čujemo o nekom dobrom poslu momentalno se povede priča kolika je plata. Ovo je veoma interesantan eksperiment. Vaš zadatak je da okrećete ručku. Zato što radite tako korisan posao zaslužili ste da budete plaćeni. Minimalno, ali ipak plaćeni. Svakih 4,97 sekundi iz mašine izađe po jedan peni. Za… Read More64. Evo ti pa radi za pare »
Read More63. Kupac samo mora da plati!
Kupac ne mora da bude: Pametan, obrazovan, kulturan, ljubazan…Očigledno ne mora da bude ni auditivan Jedino što mora je da plati. Ako pre toga prodavca ne pridavi kablom…
Read More62. Kako Sašin kum prodaje lubenice
Saša Jovanović kaže: “Moj kum je odličan prodavac. Ima jedna anegdota koju stalno pričam na treninzima. Bili smo na Bovanskom jezeru, i neki čiča pored prodaje lubenice, ima pun kamion lubenica.Zvonko priže, pita “pošto bostan?”Čiča kaže “40 dinara”Zvonko počne da se cenjka, ali ovaj neće da spusti cenu, Zvonko traži za 20 ili ništa. Ma ne… Read More62. Kako Sašin kum prodaje lubenice »
Read More61. Kako prodati auto pod snegom?
Teško da će neko kupiti automobil koji je pokriven snegom. Ovim prodavcima je dosadila prekomerno snežna zima koja ih je trala svakog dana da čiste sneg sa automobila. Jednog dana su odlučili da samo ispišu cene po snegu. Broj kupaca se povećao, a samim tim i prodaja. Zvuči kao lepa anegdota, a kako je zapisano… Read More61. Kako prodati auto pod snegom? »
Read More60. Znanje je moć
Znaje raste takvom brzinom da 90% onoga što ćemo znati 2065. godnine biće otkriveno u predstojećih 50 godina! Ko je svestan ove činjenice svakoga dana minimum sat vremena provodi u učenju!
Read More59. Suština je u sitnim slovima
Izgleda da se priča o prodaji, ali i životu sve više svodi na to da kupac vidi ono što želi da vidi, a “SITNA SLOVA” vidi tek kada kupi proizvod ili uslugu.
Read More58. Ovo je kreativni CV
Lajkujte, ako Vam se sviđa ovaj kreativni početak CV-ja! Pozovite ga ako vam na treba komercijalista za izvoz. Srećno Ogi!
Read More57. Korist od zatvaranja fabrike
Kada je Heinz odlučio da zatvori fabriku u Leamingtonu u Kanadi, bez posla je ostalo 740 radnika. Tada je kompanija French’s odlučila da napravi fabriku u kojoj će tih 740 radnika ponovo raditi i praviti potpuno isti kečap, ali sada pod brendom French’s. Poljoprivrednici iz Leamington-a, koji su paradajz prodavali Heinz-u sada prodaju French’s-u. Kažu… Read More57. Korist od zatvaranja fabrike »
Read More56. Svaka prodaja se može povećati
Fenomenalan način za povećanje prodaje!
Read More55. Šta rade muževi dok im supruge šopinguju?
After I retired, my wife insisted that I accompany her on her trips to Walmart. Unfortunately, like most men, I found shopping boring and preferred to get in and get out. Equally unfortunate, my wife is like most women – she loves to browse.Yesterday my dear wife received the following letter from the local WalmartDear… Read More55. Šta rade muževi dok im supruge šopinguju? »
Read More54. Zašto suncobran mora biti crven?
Suncobran mora da bude crven. Firma za koju sam radio treninge ima svetlo plavi logo, zato je i propagandni material koji su delili bio u istoj boji. Jedan od kupaca, koji im je bio izuzetno važan, tražio je da mu daju suncobran koji će postaviti ispred radnje kako mu voće i povrće ne bi “gorelo”… Read More54. Zašto suncobran mora biti crven? »
Read More53.
Junak naše priče je otišao u prodavnicu da kupi konopac. Većina muškaraca voli kada se ženski svet vezuje za njih. Njegova devojka je otišla korak dalje. Volela je da je on, dok su vodili ljubav i bukvalno vezuje. Odabrao je konopac i tada se odigrao sledeći događaj:Prodavac: Dobar dan, izvolite…Kupac: Izmerite mi 3 metra ovog… Read More53. »
Read More52. Kako TATA kaže
Drugar iz Indije mi je poslao govor koji je juče održao RATAN TATA jedan od lidera savremene Indije. Teško nam je i da zamislimo kojom se brzinom ovaj govor proširio Indijom i siguran sam da će motivisati milione Indusa. Uporedite ovaj govor sa onim što čujemo u Srbiji: “Mi treba da promenimo vrednosni sistem porodice,… Read More52. Kako TATA kaže »
Read More51. Zato jer (joj se) može!
Već smo se složili da velika većina ljudi kupuje luksuzne proizvode zato jer im se može. To nas dovodi do sledećeg pitanja: “Šta je to luksuzni proizvod?” Još teže pitanje bi bilo: “Šta je to umetničko dalo? Čitavu situaciju je još više zakomplikovao kontraverzni umetnik (a i biznismen) Richard Prince koji je odlučio da svoj… Read More51. Zato jer (joj se) može! »
Read More50. Zašto pas liže svoja…
Zato jer (mu se) može! Imao sam to zadovoljstvo i čast da držim treninge prodaje radnji koja prodaje najskuplje satove na svetu. Od vlasnika radnje sam čuo sledeću anegdotu. Jedan od dugogodišnjih kupaca mu je u trenutku dok su ćaskali postavio sasvim neočekivano pitanje: “Da li Vi dragi moj prijatelju znate zašto pas liže svoja… Read More50. Zašto pas liže svoja… »
Read More49. Poruka je na stubu.
Direktor je poslao svim šefovima radnji email u kome je napisao da obaveste sve penzionere da u njihovoj radnji sada mogu da kupuju proizvode putem administrativne zabrane. Naravno, svi šefovi su to i uradili. Nakon mesec dana se ispostavilo da samo u nekim radnjama penzioneri koriste tu povoljnost. Kada je pitao šefove da li su obavestili… Read More49. Poruka je na stubu. »
Read More48. Otvaranje fabrika u Srbiji
Već duže želim da napišem tekst koji bi spojio: Menadžere janjičare, mobing i odnos prema ženama u fabrikama. Šta god da bih napisao to bi bio samo moj pogled sa strane. Danas sam naišao na odličan tekst Jelеne Šestović, koja sve to objašnjava iz prve ruke: “Vučić je bio na otvaranju fabrike Kalcedonije u Rumi.Naravno,… Read More48. Otvaranje fabrika u Srbiji »
Read More47. Slast niske cene
Svaki dan pred očima imam reči Dr Dejvida Bosarta: “Živimo u vremenu terora jeftinog!” Ljudi vam pokazuju slike sa letovanja, a u prvoj rečenici kažu da su pronašli smeštaj po “neverovatno niskoj ceni”. Kola kupujemo samo ako uspemo da dobijemo “fenomenalno nisku cenu”. Prelazimo pola grada jer su pelene tamo 300 dinara jeftinije. Tih pola… Read More47. Slast niske cene »
Read More46. Umetnost prodaje šećerne pene
Vašar bez šećerne vune nije vašar, već više nešto kao skupština. Pravi se tako što se prvo u mašini istopi obojeni šećer. Nakon toga se ta tečnost istiskuje kroz rupice stvarajući tanke niti koje se pred našim očima hlade i postaju nešto kao vunena nit. Onda vešta poslastičarska ruka te šećerne niti namotava na štapić dok… Read More46. Umetnost prodaje šećerne pene »
Read More45. Da li Vaš šef zna sve?
Da li šef treba da ima odgovore na sva pitanja? Ovo interesantno istraživanje pokazuje kulturološke razlike. U Indiji i Kini se na šefove gleda kao na ljude koji su s pravom iznad i koji znaju mnogo više nego njihovi “potčinjeni”.U Švedskoj i Danskoj tek svaki deseti službenik i radnik smatra da njegov šef treba da… Read More45. Da li Vaš šef zna sve? »
Read More44. Kaišovi, kaišovi…
Čovek stoji pored bilborda na buvljaku: “Ajmo, kaišovi, kaišovi… Da deca imaju sve petice!“Prolaze ljudi, neko se nasmeje, a neko i zastane.Svima je ubacio u glavu to smešno “kaišovi” i “da deca imaju sve petice”.Nije učio školu, ne čita knjige, ali je shvatio da ljudima na duhovit način treba da skrene pažnju.
Read More43. Hoću… ali nemam para!
Apseling je svetski trend i na svakom treningu prodaje postao je nezaobilazna tema. Ako se radi o hotelu onda treba pokušati sa luksuznijom sobom i masažom. Kod zaštite bilja nudi se tretiranje preparatima veće površine. U automobilskoj industriji to su sve one lepe stvari koje se mogu dodati na osnovni model. I tako od branše… Read More43. Hoću… ali nemam para! »
Read More42. Traži se impotentan muškarac
Tokom treninga sa prodavcima u knjižari “Plato” razgovarali smo o kupcima i kako ih privući da uđu, a kad uđu onda znamo šta ćemo dalje. Tu sam saznao za sledeći događaj. Pre par godina u knjižaru je ušao sredovečni muškarac. Obratio se prodavcu koji je bio za kasom: “Dobar dan, došao sam u vezi sa… Read More42. Traži se impotentan muškarac »
Read More41. Ovaj čovek je car prodaje automobila
Imao sam 4 godine kada sam sa roditeljima letovao u Budvi. Na šetalištu jedan čovek je prodavao korpe od pletenog pruća. Sećam se da su sve korpe bile povezane kanapom, a da je prodavac SKAKAO po korpama kako bi pokazao njihovu čvrstinu.Do današnjeg dana sreo sam hiljade ljudi koji se bave prodajom, stotine koji su… Read More41. Ovaj čovek je car prodaje automobila »
Read More40. Trik kod pozivanja telefonom koji koriste uspešni prodavci
Svako od nas ko je pozivao telefonom da zakaže sastanak zna da je strah od odbijanja kod svih prodavaca razvio sledeći odbrambeni mehanizam: radiće sve samo da ne moraju da telefoniraju. Ljudi koji donose odluke su tome dodatno doprineli. Nikada nemaju vremena. Od januara do decembra uvek su ili u velikim gužvama ili na odmorima,… Read More40. Trik kod pozivanja telefonom koji koriste uspešni prodavci »
Read More39. „Izvolite“ +„Hvala samo gledam“ = faux
Koliko god da imate godina dijalog iz naslova ste izgovorili i čuli bar nekoliko hiljada puta. Ušli ste u radnju da “samo pogledate”, ali veoma često ste nešto i kupili. Današnja najmlađa generacija kupaca to “gledanje” je podigla na nivo društvene pojave koja je čak i dobila naziv faux. Doslovni prevod bi bio lažno, veštački.… Read More39. „Izvolite“ +„Hvala samo gledam“ = faux »
Read More38. Ko Vas sve sputava?
Nikola Bizumić je rođen u siromašnoj porodici u Neradinu 1823. godine. Posle školovanja u rodnom mestu otišao je u Irig da uči berberski zanat. U Irigu je došao na ideju da konstruiše mašinu koja bi unapredila berbersku delatnost, odnosno ubrzala postupak prilikom šišanja. Kod svog majstora nije naišao na razumevanje, meštani su ga izvgli ruglu i… Read More38. Ko Vas sve sputava? »
Read More37. Papir, kamen, makaze… konjica, pešadija, strelci…
Antičke vojske imale su tri roda kopnene vojske. Naoružane konjanike na konjima ili kočijama, oklopnu pešadiju sa mačevima, kopljima i štitovima i treći rod su bili strelci i praćkaši. Sva tri roda su bili neophodni i stvarali su perfektnu ravnotežu. Preteča današnje artiljerije su svojim strelama i kamenicama započinjali borbu zatrpavajući pešadiju. Konjanici bi zatim jurili strelce… Read More37. Papir, kamen, makaze… konjica, pešadija, strelci… »
Read More36. Da li je bolje biti velika riba u maloj bari ili mala riba u okeanu?
“Mi isključivo primamo ljude koji su završili najbolje fakultete!” Ovo se veoma često čuje u kompanijama. Svojom reputacijom poznati fakulteti su garancija da će ljudi koji su ih završili biti bolji od konkurenata sa niže rangiranih fakulteta. Praksa je pokazala drugačije. Bolje je uzeti čoveka koji je bio među najboljima sa ove “niže” grupe fakulteta,… Read More36. Da li je bolje biti velika riba u maloj bari ili mala riba u okeanu? »
Read More35. Ričard Brenson kao motivator
Ova poruka je tako dobra da za nju vredi smisliti neku priču. Koja je vaša ideja? Napišite je u komentaru. Hvala!
Read More34. Kako se vežba samopouzdanje?
Kad tokom treninga priča dođe do lajf koučinga svi se oduševe sa sledećom idejom: Uzmite neku lepu svesku i u njoj svake večeri napišite odgovore na samo dva pitanja. 1. Šta sam danas korisno uradi(la)o? 2. Zahvaljujući kojoj osobini sam to postig(la)o? Ta oduševljenost i obećanje da će to raditi traje najčešće koliko i mački… Read More34. Kako se vežba samopouzdanje? »
Read More33. Domaća verzija udaje ćerke Bila Gejtsa
Već svi znate priču o čoveku koji je uspeo da oženi sina ćerkom Bila Gejtsa i da ga zaposli kao zamenika direktora Svetske banke. Ako ne znate, evo je: Jedan sasvim običan, ali promoćuran čovek imaše sina stasalog za ženidbu. Taman negde oko 45 godina. Naravno, sin je bio i nezaposlen. Jednoga dana odluči on… Read More33. Domaća verzija udaje ćerke Bila Gejtsa »
Read More32. Koja je najgora poruka kupcima?
Pitam ljude iz prodavnice zašto su na nekoliko mesta stavili natpis: “Molimo Vas da NE dirate izložene eksponate!” Kažu: “Niko neće da kupi proizvod koji je već neko koristio”. Pitam ih: “Da li biste Vi ikada kupili proizvod koji niste probali?” Odgovor je dala jedna prodavnica nameštaja iz Arkanzasa koja prodaje nameštaj. Na više mesta… Read More32. Koja je najgora poruka kupcima? »
Read More31. Kako je Srbija prodala oružje Pakistanu?
Zbog učestalih napada sa velikim brojem žrtava, pakistanska vlada je za svoje ljude nabavila nova oklopna vozila. A na vrhu liste nalazi se “Jugoimportov” Lazar II, piše “The Express Tribune”. Ključni momenat u odluci Pakistana da nabavi najmanje 20 oklopnih vozila tipa “Lazar II”, bio je onaj kada je predstavnicima ove države priređen svojevrsni “šou sa… Read More31. Kako je Srbija prodala oružje Pakistanu? »
Read More30. Priča o prodaji sudopera
Od svake prodaje se može napraviti priča. Naravno demonstracija je zakon. Od Slaviše Bajkanovica sam čuo sledeću priču. Sudopere koje on prodaje u svom salonu D&S Komerca u Doboju napravljene su od materijala silgranita, koji je veoma otporan na habanje, zbog čega su ove sudopere izuzetno dugotrajne. Jednom kada ih kupe, kupci su mirni sledećih… Read More30. Priča o prodaji sudopera »
Read More29. Ernest Hemingvej i prodaja osiguranja
Hemingvej je prvih nekoliko godina života proveo u ženskoj odeći, jer se to tako dopadalo njegovoj majci koja je Ernestovu stariju sestru Marselinu upisala godinu dana kasnije u školu da bi Ernest i ona išli zajedno. Odrastao, Ernest je dobio Nobelovu i Pulicerovu nagradu i do dana današnjeg ostao jedan od najčitanijih pisaca. Okončao je… Read More29. Ernest Hemingvej i prodaja osiguranja »
Read More28. Zašto miris hleba budi lepa sećanja?
Sada je i naučno dokazano da miris peciva pozitivno utiče na naše raspoloženjeIstraživanje koje je obavljeno na Univerzitetu Južne Bretanje u Francuskoj, pokazuje da miris svežeg hleba i peciva stimuliše apetit, ali i pozitivno raspoloženje, čak i prema strancima. Kako bi ovo dokazali angažovali su 8 mladih ljudi sa zadatkom da stoje prvo ispred pekare,… Read More28. Zašto miris hleba budi lepa sećanja? »
Read More27. Demonstracija je (poslasti)Car
Svaki zanat je zlatan ako si (poslasti)Car, a od nekog se može napraviti i turistička atrakcija Svi smo mi rođeni kao kreativni, a procenat dece koja sa 5 godina pokazuju vanserijsku inteligenciju je 98%. Klasično obrazovanje, rutinski poslovi i mediji od nas naprave prosečne konzumente. Onda naiđete na ovog čoveka i postavite sebi pitanje: Da li… Read More27. Demonstracija je (poslasti)Car »
Read More26. Rečenica koja sve objašnjava
Ulazi čovek u banku i službenici na šalteru kaže: “Hoću da otvorim jebeni račun!” Službenica ga pogleda i kaže: “Izvinite gospodine, nisam Vas dobro razumela…” “Hoću da otvorim jebeni račun u ovoj jebenoj banci… Koji deo nisi dobro razumela?”Službenica u šoku izusti: “Nisam dužna da slušam ovakve prostote!” i ode kod šefa i sve mu ispriča. “Nemoj da… Read More26. Rečenica koja sve objašnjava »
Read More25. Stara škola prodaje
U vreme koje se s pravom zove informaciono sve se završava e-mailom u kome je neka lepa slika. Ali, još uvek ima prodavaca koji svim svojim kupcima šalju ručno pisane novogodišnje čestitke Svaka častSlobodanu Markoviću!
Read More24. Kod nas nema da nema!
U kafiću se sakupila ekipa prodavaca. Prilazi im konobar i uzima porudžbinu. Većina prodavaca je poručila točeno pivo. Jedan od njih je krenuo ka toaletu i prolazeći pored šanka primetio je da momak otvara flaše od 0,5 i da ih sipa u krigle. Prodavac mu se obratio rečima: “Što nisi rekao da nema točeno, nego… Read More24. Kod nas nema da nema! »
Read More23. Šta je prava tragedija?
Tokom treninga u osiguravajućim kućama i bankama uvek me neko pita da li sam njihov korisnik odnosno komintent. Vremenom, smislio sam odgovor i kažem: “Neću da se osiguram. Hoću da kad ja umrem to bude prava tragedija!” Ljudi ovo prihvate kao šalu i više se ne trude da mi pokažu koliko su dobri prodavci. Ali… Read More23. Šta je prava tragedija? »
Read More22. Menjaj se ili će te smeniti
Fraze koje nas sputavaju u prodaji! Prodavci su po definiciji osobe pune entuzijazma. Ako kod nekog od prodavca prepoznate neku od rečenica sa slike, momentalno ga menjajte.Ako kod sebe prepoznate neku od rečenica, momentalno se menjajte.
Read More21. Zašto prodavci ne vole Mystery Shopping?
Za vreme treninga jedan od prodavaca je spomenuo Mystery Shopping. Kao da je spomenuo crnog đavola. Pitam ih zašto im to toliko smeta. Svako od nas je neprekidno pod lupom i dobro je da znamo kako nas drugi vide. Bez toga “svi smo mi najbolji”. “Jeste” kažu “oni šta bi ti uradio u sledećoj situaciji:… Read More21. Zašto prodavci ne vole Mystery Shopping? »
Read More20. Velocity Corporate Programs
Become… • Don’t study a new language, become a speaker of your newlanguage.• Don’t study management skills, become a great leader.Velocity Learning – Global Language Transformation happens in a single moment: • Velocity provides a proven process for creating that moment of transformation and ensuring it becomes a long-term shift.• It is a shift in perception, how you… Read More20. Velocity Corporate Programs »
Read More19. Još saveta za buduće milionere
Prethodna priuča je samo prvih 10 navika koje predstavljaju razliku između nas koji još uvek nismo zaradili prvi milion $ ili € i onih koji se smatraju ispešnim zato što su bogati. Evo nastavka i sledećih 10 činjenica.
Read More18. Vaši sledeći ciljevi su:
Napišite koje tačke još uvek ne ispunjavate i postavite ih kao vaše sledeće ciljeve. Ovo istraživanje je uradio Tom Corley, autor knjige Rich Habits. To je još jedna od onih knjiga koje nam nabacuju krivicu jer još uvek nismo stekli prvi milion $. Ja sam otporan na tu vrstu kritike, a volim da reč “bogat”… Read More18. Vaši sledeći ciljevi su: »
Read More17. Hajmo prodavci, demantujte ove procente!
Pričam sa kolegom iz prodaje koji mi je pokazao tekst sa veoma interesantnom statistikom. Jeste da su podaci iz inostranstva, procenti možda nisu isti, ali je “matrica” prepoznatljiva. Prodaja je stvar veštine i istrajnosti. Samo što je izgleda najteže biti istrajan! Zato je daleko lakše pronaći dobro opravdanje nego zakazati 5. sastanak.
Read More16. Učenje prodaje u stihu!
U moje treninge prodaje uključio sam jednu pesmicu koja koristi „čičak“ efekat. Kada sam pre govorio o tome kako izgleda (prodajni) sastanak nacrtao bih obrnuti trougao i horizontalno ga podelio na 4 dela. Prvi se zove OTVARANJE, ispod njega je saznavanje POTREBA, ispod PREZENTACIJA PONUDE, i sve se završava ZAKLJUČIVANJEM odnosno DOGOVOROM. Sa strane bih… Read More16. Učenje prodaje u stihu! »
Read More15. Kako se prodaje anti-virus?
Godina 2008. Veliko državno javno preduzeće u Crnoj Gori želi da kupi antivirusni softver. Na prezentaciji kojoj prisustvuje „direktor AOP-a“ sa preko 30(!) svojih saradnika, kolega iz odeljenja pretprodaje drži prezentaciju i govori o tada revolucionarnoj i teško objašnjivoj preemptivnoj tehnologiji zaštite mreže. Osvrćem se i primećujem opšte zevanje, a direktor AOP-a zaklopio oči i… Read More15. Kako se prodaje anti-virus? »
Read More14. Zatvaranje prodaje uz pretnju volontiranjem
Nikola Pešić je tokom prodaje budućem korisniku rekao da je upravo takav uređaj prodao jednoj firmi i kako su njihova iskustva da nikada nisu imali tako kvalitetan i pouzdan uređaj koji je jako brz sa tako niskom cenom otiska. Kupac je rekao da je sa time zadovoljan, ali je tražio dodatni popust.Nikola je tada rekao:… Read More14. Zatvaranje prodaje uz pretnju volontiranjem »
Read More13. Kako su Crnogorci prihvatili voćni jogurt?
Septembar 2006. Tokom treninga sa prodavcima firme koja (između ostalog) vrši distribuciju i voćnog jogurta, postavi mi jedan prodavac pitanje: “A šta ti Vlado misliš, gd(j)e smo mi prvo uspeli u prodavnice u Crnu Goru da ubacimo voćni jogurt?” Pitanje je očigledno bilo triki i zato sam dobro razmislio pre nego što sam rekao. U… Read More13. Kako su Crnogorci prihvatili voćni jogurt? »
Read More12. Kako do direktora marketinga?
Nakon što je bezuspešno danima pokušavala da dođe do direktora marketinga jednog velikog trgovinskog lanca i uvek su joj odgovarali da pošalje ponudu e-mailom, devojka koja je radila kod nas u prodaji pita me kakvu ponudu da pošalje.Odgovorih, napiši: “Posle više pokušaja da dođem do direktora marketinga, i molbe vaših ljubaznih sekretarica da Vam pošaljem emailom… Read More12. Kako do direktora marketinga? »
Read More